3CX Pro vs Enterprise - порівняння, відмінності та переваги різних ліцензій на IP-АТС

Починаючи з 2024 року компанія 3CX пропонує лише два типи ліцензій на програмну IP-АТС 3CX V20 – Pro та Enterprise.Обидва типи ліцензій можуть бути на однакову кількість одночасних дзвінків – 8, 16, 24 тощо. Але між ними є й кілька відмінностей. Важливо розуміти, що у версії Enterprise реалізовані всі можливості, які підтримує програмна АТС 3CX.
Відмінності між ліцензіями 3CX Pro та 3CX Enterprise
Розглянемо докладніше різницю між різними типами ліцензій на АТС 3CX.
- Максимальна кількість одночасних учасників відеоконференцій 3CX WebMeeting.
Версія ПРО підтримує максимум 100 учасників, а Ентерпрайз – 250 одночасних учасників у всіх конференціях, які проходять через відеосервер MCU на даний момент часу. Така особливість буде актуальною для користувачів 3CX, які активно використовують функціон відеоконференцій. Наприклад, для навчальних закладів, які використовують онлайн навчання, вебінари. Або для компаній, яким потрібні відеоконференції у бізнесі чи дистанційному навчанні співробітників.
Учасники рахуються у всіх конференціях, які активні на даний момент.
Навіть із найменшою ліцензією на 8 одночасних дзвінків Enterprise ви зможете провести одну відеозустріч на 250 учасників або кілька відеоконференцій на 250 учасників сумарно.
- Вбудована відмовостійкість (Failover) або гарячий резерв IP-АТС
Функція стійкості до відмови в 3CX дозволяє вам запустити дві АТС одночасно - основну і резервну. Основна АТС обробляє дзвінки, інформацію про присутність і виконує всі інші функції, в цей час пасивна АТС контролює активну. У разі відмови вашої основної АТС, резервна АТС стає активною, що дозволяє мінімізувати час простою телефонної системи. Ця можливість може бути актуальною для всіх компаній, для яких важливо мати телефонію, яка завжди працює. Наприклад, для call-центрів чи служб технічної підтримки банків, страхових компаній, провайдерів та інших компаній.
- Право зупиняти запис дзвінків

У версії Enterprise адміністратор системи може дозволяти або забороняти абонентам запускати та зупиняти запис дзвінків. Це налаштовується через консоль адміністратора у розділі «Користувачі».
Якщо вам потрібно, щоб ваш співробітник не міг відключити запис активного дзвінка через програмний клієнт, вам потрібна ліцензія Enterprise.
- Власний логотип на екрані IP-телефону
Ви зможете встановити на екранах IP-телефонів логотип вашої компанії. Підтримуються практично всі популярні виробники IP-телефонів, у тому числі Fanvil, Grandstream, Htek, Polycom VVX, Snom, Yealink, Avaya, SPA, Polycom SPIP, Aastra, Cisco.
Це може бути актуальним для різних компаній, які хочуть кастомізувати телефони під свій фірмовий стиль, особливо якщо телефони використовуються клієнтами або партнерами. Наприклад, у готелях.
- Інтеграція з Microsoft Teams - MS Teams Direct Routing Integration (16SC+)
Ця можливість доступна лише для ліцензій на 16 одночасних дзвінків та більше.
3CX підтримує Microsoft Teams, пропонуючи більш економну альтернативу тарифним планам Microsoft 365. 3CX додає в Teams нові функції телефонії, у тому числі черги, розширені налаштування маршрутизації, багаторівневі голосові меню IVR, запис дзвінків, гнучку звітність.Teams сам по собі не має цих необхідних можливостей, тому інтеграція з 3CX розширює можливості вашої телефонії на базі MS Teams.
Також завдяки інтеграції, ваші користувачі можуть дзвонити через SIP-транки, які підключені до 3CX, використовуючи недорогі внутрішні та міжнародні тарифи, які пропонують різні оператори IP-телефонії.
Одна зі схем роботи - підключити найважливіших (ключових) користувачів до Teams, а решту залишити в 3CX. Таким чином можна знизити витрати на ліцензії Microsoft.
- 3CX Configuration API (XAPI) (8SC+)
У новій версії 3CX V20 з'явився програмний інтерфейс на основі RESTful API, який дозволяє здійснювати контроль практично над усіма параметрами конфігурації в телефонній системі 3CX, як при роботі через консоль адміністратора. API працює на основі стандартів OData й специфікації OpenAPI та дозволяє розробникам інтегрувати 3CX з іншими програмами.
Ви зможете створити власний інтерфейс для налаштування та контролю вашої АТС 3CX. Наприклад, можна керувати користувачами, відділами (департаментами), маршрутизацією викликів, голосовими меню, чергами, системними номерами. Можна автоматизувати виконання деяких стандартних завдань, це знизить необхідність ручного втручання в консоль адміністратора, заощаджуючи час і зводячи до мінімуму ймовірність помилок.
- 3CX Call API (8SC+)
Також 3CX V20 є нове Call Control API, яке дозволяє програмно керувати викликами.
Використовуючи Call API, ви тепер можете інтегрувати управління дзвінками до АТС безпосередньо у свої програми.Приклади додатків, які ви можете створити, включають: зовнішнє управління викликами, у тому числі створення дзвінка, відповідь, переадресація, інтеграція з CRM, вихідні кампанії для обзвону, інтеграція зі штучним інтелектом (ІІ), наприклад, з Whisper API, автоматична маршрутизація вхідних дзвінків по різних номерах,
- Власний відеосервер MCU (32SC+)
Дана можливість доступна тільки для ліцензій на 32 одночасні дзвінки і більше

3CX Enterprise дозволяє запустити свій сервер відеоконференцій на багато учасників (MCU) на окремому сервері. Таким чином, ви будете проводити ваші відеоконференції в 3CX через свій сервер, а не через хмарну інфраструктуру 3CX. Така схема робить ваше спілкування ще більш конфіденційним, вся інформація залишатиметься всередині вашої корпоративної мережі передачі даних.
Важливо, що відеоконференції 3CX Meet не вимагають від вас додаткових витрат, ця функція входить у вартість ліцензії. А якщо у вас ліцензія Enterprise на 32 одночасні дзвінки і більше ви зможете зробити свій власний відеосервер.
- Розподіл дзвінків між операторами Call-центру на основі їх навичок або Skill-based Routing.
3CX підтримує різні алгоритми розподілу дзвінків між агентами черги у кол-центрі. Даний алгоритм працює наступним чином: ви маєте агентів у черзі відповідно до їх кваліфікації (досвіду). Найдосвідченіший співробітник знаходиться на самому початку списку. Потім при надходженні дзвінка в чергу АТС буде вибирати верхнього агента зі списку, якщо перший агент зайнятий, тоді другого, потім третього і так далі. Такий підхід дозволяє максимально завантажити досвідченіших співробітників, щоб вони давали найбільш кваліфіковані відповіді вашим клієнтам.
Функції з використанням штучного інтелекту (AI) для транскрипції та аналізу дзвінків.
Це новий набір функцій, який з'явився у 20 версії АТС. Для розпізнавання мови можна використовувати один із трьох варіантів - 3CX AI, Google Gemini та Open AI. При цьому AI від 3CX поки що надається всім клієнтам безкоштовно.
Ці функції доступні лише для власників ліцензій на 8 одночасних дзвінків та більше. Також для власників ліцензії Pro доступна лише транскрипція повідомлень голосової пошти.
А для власників ліцензії 3CX ENT надаються такі можливості на базі AI:
- перетворення дзвінка на текст
- створення короткого резюме розмови.
- аналіз задоволеності клієнтів за результатами дзвінка, кожному агенту ставиться оцінка
Дані про роботу ШІ в 3CX відображаються у звітах, наприклад, у новому звіті про дзвінки доступна така інформація - зміст розмови, коротке резюме. А в деяких звітах щодо роботи черг додали нове поле – оцінка оператора.
Використання ШІ дозволяє автоматизувати контроль за роботою телефонної системи на базі 3СХ та підвищити ефективність роботи ваших співробітників. При цьому більшість рутинних операцій виконуватиме штучний інтелект.
В результаті порівняння версія 3CX Pro та 3CX Ent можна зробити такі висновки:
- Можливості обох версій 3CX в основному однакові, будь-якої версії буде достатньо більшості завдань
- Ліцензія Enterprise потрібна у тому випадку, якщо вас цікавлять специфічні розширені можливості – інтеграція з Teams, гарячий резерв АТС, транскрипція дзвінків та аналіз розмов за допомогою штучного інтелекту (AI).
Ви можете безкоштовно протестувати будь-яку версію 3CX протягом 30 днів. Наші фахівці допоможуть вам налаштувати та запустити телефонію на базі 3CX на вашому сервері або на сервері 3CX.
- Готельний телефон Fanvil H6W — єдине рішення для зв'язку, Wi-Fi та маркетингу в номері
IP-телефон Fanvil H6W — це набагато більше, ніж просто пристрій для зв'язку. Це багатофункціональне рішення, створене спеціально для готельного сектора. З його допомогою можна виконати відразу три ключові завдання: забезпечити інтуїтивно зрозумілий і якісний зв'язок, покращити покриття бездротової мережі Wi-Fi в готелі, отримати ще один потужний маркетинговий інструмент для просування послуг готелю.Повна версія статті - Офісна телефонія 2025: від внутрішнього зв'язку до повної автоматизації
Як вибрати офісну АТС і нектужувати за рік? На ринку — десятки рішень: від простих коробкових АТС до складних хмарних платформ. Як вибрати те, що дійсно потрібно? У цій статті ми порівняємо три IP-АТС — Dinstar UC200 Pro, Grandstream UCM630X і 3CX — щоб допомогти вам вибрати оптимальну систему під завдання вашого бізнесу.Повна версія статті