Відправка та отримання SMS та MMS повідомлення з IP АТС 3CX

Після виходу чергового оновлення телефонної системи 3CX Phone System V18 Update 6 з'явилися нові можливості для роботи з SMS і MMS-повідомленнями. 3CX повністю переробив схему роботи з SMS-повідомленнями.
Основні зміни:
- будь-який з підключених sip-транків тепер може працювати з SMS; головне, щоб оператор підтримувався 3СХ і працював з СМС
- робота з SMS за замовчуванням доступна для всіх додаткових номерів
- для маршрутизації SMS використовуються ті самі маршрути, що й для маршрутизації дзвінків
- проксі для обміну повідомленнями (messaging proxy) більше не використовується, всі повідомлення надходять безпосередньо на IP АТС
- всі номери для роботи з SMS повинні бути в форматі +Е164, включаючи DID номери, які підключаються через sip-транки
Вся робота з SMS відбувається через розділ Чат і доступна в 3CX клієнтах для комп'ютерів і мобільних пристроїв. Таким чином, тепер Ви зможете відповідати на SMS із загального корпоративного номера, а вхідні SMS можна буде відправляти в чергу дзвінків на всіх або кількох співробітників одразу і клієнти швидше отримають відповідь.
Маршрутизація SMS і MMS
Можна використовувати один sip trunk для дзвінків і для SMS / MMS, а можна взяти два різних транка - один для дзвінків, а другий для SMS. Також можна підключити кілька DID номерів за допомогою одного SIP-транка і використовувати їх, наприклад, для різних відділів або підрозділів.
Для отримання та відправки SMS та MMS на робочих місцях абонентів можна скористатися наступними програмами:
- Веб-клієнт на комп'ютері, можна використовувати його на комп'ютерах з різними операційними системами
- Клієнт PWA на основі веб-браузера, який працює з Chrome і Edge
- додаток 3CX для настільних комп'ютерів
- мобільні клієнти для Android та iOS
Всі операції з СМС виконуються в розділі 3CX Client Chat. У цьому ж розділі виконуються операції з онлайн-чатом з сайту та повідомленнями WhatsApp і Facebook.

Абоненти 3CX можуть здійснювати наступні дії з SMS та MMS:
- прийняти повідомлення
- надіслати повідомлення
- «прикріпити» чат з клієнтом до себе, тоді всі подальші повідомлення будуть видні тільки цьому абоненту. Це може бути зручно в тих випадках, коли подальше спілкування з клієнтом веде один менеджер.
- передати чат або «трансфер чату» - використовується, якщо потрібно передати роботу з клієнтом іншому співробітнику. Після такої переадресації чат буде доступний тільки цьому новому співробітнику.
- передача інформації про SMS в CRM-систему - якщо включена інтеграція з CRM з можливістю логування чатів, то інформація про SMS зберігається в CRM-системі у вигляді Завдання або Дзвінка.
Як працює маршрутизація вхідних SMS та MMS
Вхідні SMS можна відправити на:
- один внутрішній номер
- групу виклику - повідомлення буде видно всім учасникам групи
- чергу викликів - повідомлення побачать один або кілька агентів в черзі, згідно з налаштованим алгоритмом розподілу викликів
Маршрутизація прописується або у властивостях sip-транка, або в вхідних правилах для номера DID.
Якщо вхідний дзвінок по SIP-транку необхідно відправити в голосове меню (IVR), то в налаштуваннях даного IVR Ви можете вибрати, куди перенаправити SMS.

Як працює маршрутизація вихідних SMS та MMS
Кожен абонент 3CX має можливість відправляти повідомлення, якщо у нього є доступ до транка, що підтримує SMS. Наприклад, співробітник, який є членом групи або черги, яка обробляє вхідні СМС, також зможе відправляти СМС. Якщо абонент є членом більш ніж однієї такої групи або черги з різними DID-номерами, тоді при відправці СМС він зможе вибрати, через який номер відправити це повідомлення.
SMS та MMS відправляються через меню «Чат».
Для швидкої відповіді на вхідні СМС можна використовувати шаблони повідомлень.

Телефонні оператори, з якими працюють SMS і MMS-повідомлення в 3CX.
В основному послуги по роботі з СМС пропонують провайдери з США і Канади. Серед них Flowroute, Skyetel, Wavix, Voxtelesys, Bandwidth. Також можна скористатися операторами Telnyx і Twilio, які працюють в різних країнах.
Якщо ваш провайдер або GSM-шлюз підтримує SMS, але не входить в список підтримуваних провайдерів на сайті 3CX, ви можете зробити інтеграцію самостійно. Для цього 3CX пропонує спеціальний SMS/MMS API, який працює на базі REST API та Webhook.
Документація описує вимоги до HTTP-запитів для відправки та прийому SMS і MMS-повідомлень, звітів про доставку, авторизації та інших операцій.
- Готельний телефон Fanvil H6W — єдине рішення для зв'язку, Wi-Fi та маркетингу в номері
IP-телефон Fanvil H6W — це набагато більше, ніж просто пристрій для зв'язку. Це багатофункціональне рішення, створене спеціально для готельного сектора. З його допомогою можна виконати відразу три ключові завдання: забезпечити інтуїтивно зрозумілий і якісний зв'язок, покращити покриття бездротової мережі Wi-Fi в готелі, отримати ще один потужний маркетинговий інструмент для просування послуг готелю.Повна версія статті - Офісна телефонія 2025: від внутрішнього зв'язку до повної автоматизації
Як вибрати офісну АТС і нектужувати за рік? На ринку — десятки рішень: від простих коробкових АТС до складних хмарних платформ. Як вибрати те, що дійсно потрібно? У цій статті ми порівняємо три IP-АТС — Dinstar UC200 Pro, Grandstream UCM630X і 3CX — щоб допомогти вам вибрати оптимальну систему під завдання вашого бізнесу.Повна версія статті